Frans van Vliet

Frans van Vliet is lid van de stadsdeelcommissie Oost - IJburg/Eilanden.

Hij zou de komende vier jaar graag het volgende willen bereiken in zijn stadsdeel:

- Het verkorten van de wachtlijsten voor voetbal en hockey. Kinderen moeten kunnen sporten, goed voor de ontwikkeling, de contacten en de gezondheid. Er moeten meer sportvelden in het Dierenpark komen en wel op de plaats waar de natuurwaarde niet zo hoog is.

- Er kan veel meer gebruik worden gemaakt van al het water rond IJburg en Zeeburgereiland. Dus meer ruimte voor waterrecreatie met faciliteiten voor zeilers, roeiers, passanten en natuurlijk het baggeren van de gehele veilige route rond IJburg.

- IJburg en Zeeburgereiland moeten bereikbaar blijven. Van en naar IJburg en Zeeburgereiland staan weer files in de spits en lijn 26 is overvol. We gaan veel huizen bijbouwen op IJburg 2 en de Sluisbuurt. Er moeten meer en betere maatregelen worden genomen voor voetgangers, fietsers, brommers, OV-reizigers en automobilisten. Dus, een verdubbeling van de Amsterdamse brug, fietsbrug naar de stad vanaf de Sluisbuurt, verdubbeling van de IJburglaan voor auto's, langere trams met hogere frequentie, en tunnels voor de tram bij kruisingen. Dit moet nĂș worden opgepakt, anders loopt ons gebied helemaal vast.

- De veiligheid voor fietsers kan beter, zowel op diverse kruisingen op de IJburglaan als op de fietspaden met twee richtingsverkeer. Ook rond de scholen op Zeeburgereiland moeten we maatregelen nemen.

- Er is helaas veel zwerfafval op Zeeburgereiland en IJburg. Naast betere voorlichting moet op overtredingen mer en beter worden gehandhaafd.

Neem contact op met Frans via:  f.vanvliet@vvdamsterdam.nl