VVD-Statenfractie zet Amsterdammers in het zonnetje

Vandaag was de jaarlijkse taartenactie van de VVD-Statenfractie. Hiermee willen wij Amsterdammers die een bijzondere maatschappelijke functie vervullen in het zonnetje zetten. We brachten vanochtend een bezoek aan o.a. een kleermaker, buurthuis en een ondernemer.

Namens de VVD Amsterdam gingen we in verschillende stadsdelen langs bij enkele van deze kanjers voor een kop koffie, stukje taart en een goed gesprek.

Eén zo'n ondernemer is Recep van Asgül-kleermakerij aan de Javastraat. Met zijn winkel is hij betrokken bij veel activiteiten en initiatieven in de straat waarmee hij een belangrijke buurtfunctie vervult.

Ook gingen we langs bij Bert van den Ende voor zijn grote betrokkenheid bij de Pijp en zijn inzet voor een schone stad en buurt. Hij ontwikkelde samen met ondernemers en bewoners uit de wijk een plan om de Pijp schoon te maken én te houden.

In het centrum overhandigden we een taart aan de schouwcoördinatoren op de Wallen die zich daar al vele jaren als vrijwilliger inzetten voor een veilige en leefbare buurt. Tot slot brachten we nog een taart langs bij het Huis van de Wijk in Buitenveldert. Een buurthuis dat al lange tijd door haar grote maatschappelijke betrokkenheid een belangrijke funcie vervult in de buurt en een ontmoetingsplek is voor velen.