Ondertussen in Noord: veilig naar school in Buiksloterham

De zomervakantie is begonnen! Kinderen hebben zes weken weken vrij om in september weer fris naar school te gaan. En veilig, als het aan de VVD-fractie Noord ligt. Bij een van de scholen in Noord staat de veiligheid onder druk.

In de Buiksloterham, een gebied waar momenteel volop wordt gebouwd, staat een tijdelijk schoolgebouw voor de scholen De IJsbreker en de Overhoeksschool. Sinds de start van bouwwerkzaamheden tegenover de school, anderhalf jaar geleden, staat er een verkeersregelaar bij de oversteek naar de school. Deze regelaar was ingepland voor bouwfase 1. Die fase is afgerond, dus de verkeersregelaar komt na de zomer niet meer terug. "Maar bouwfase 2 is ook tegenover de school", aldus Elisabeth Groot, fractievoorzitter  VVD-Noord. "En bouwfase 2 betreft een groter terrein, met meer bouwverkeer. Het is onbegrijpelijk dat daarbij geen verkeersregelaar wordt ingezet".

Na de zomer gaan inmiddels bijna 700 kinderen dagelijks naar en van het gebouw. De VVD-fractie Noord pleit daarom voor het handhaven van een verkeersregelaar, op zijn minst voor de tijden waarop de school in- en uitgaat. "Laten we niet wachten op een incident voordat we hier ingrijpen. Het is nu anderhalf jaar goed gegaan, wat ons betreft blijft dat zo", aldus Elisabeth Groot.

In de video een overzicht van de situatie, inclusief een reactie van de schooldirecteur en enkele ouders.